Ervaringsverhalen van gezinshuisouders, cliënten en medewerkers
Hieronder vind je enkele ervaringsverhalen van gezinshuisouders, cliënten en medewerkers over wonen en werken bij Albero Zorggroep.
David en Corien Gemser
Wij hebben al 10 jaar een zeer fijne samenwerking met Albero Gezinshuizen. Communicatie is het belangrijkste middel dat we hebben om tot een goede organisatie te komen. En dat staat en valt bij de mensen die moeten communiceren. Albero Gezinshuizen is altijd bereikbaar voor onze vragen. Altijd krijgen wij antwoord. Ook staat Albero Gezinshuizen open voor onze ideeën. Wij mogen ons mengen in de ontwikkeling van het bedrijf op alle gebieden. Het motto ‘Samen sterk’ past bij Albero Gezinshuizen.
Barry Aartsen en Natalja Nijenhuis
De lijnen met de directie zijn voor iedereen kort, zo nodig 24 uur per dag. Is er een probleem, dan wordt dit z.s.m. en zo goed mogelijk opgelost ook al is dit midden in de nacht. Financieel waren zaken vanaf het begin gelijk goed geregeld en vooral ook duidelijk, Kortom ondernemen zonder risico. Wij zijn zeer tevreden en hadden het eerste jaar al direct een vol huis en een zeer mooi resultaat.
Vanaf onze start hebben wij vol bewondering gekeken naar Teun Kaptein als gepassioneerd en betrokken ondernemer en mens en Joke Kaptein als zeer betrokken en gemotiveerd persoon op vooral het vlak van de zorg voor de cliënten en natuurlijk als mens.
Wij houden van Albero Gezinshuizen om zijn bijzondere karakter. Albero Gezinshuizen is groot in kleinschaligheid!
Ervaringen van cliënten
Ik vind het een fijne mooie, rustige plek. Ik heb een eigen slaapkamer die ik zelf mag indelen. Deze zoek ik ook op. De begeleiders kennen mij goed en ze weten wat ik nodig heb. Als ik een probleem heb kan ik dit vertellen en wordt er gelijk samen naar een oplossing gezocht. We doen alles in overleg met elkaar. Als je laat zien dat je het kunt, krijg je er veel voor terug. We hebben vaste coachgesprekken een keer per week.
Ik woon nu een tijdje hier en dat vind ik fijn. Ik heb hier mijn eigen slaapkamer met een lekkere luie stoel en een tv. De begeleiding kent mij door en door. Als er wat aan de hand is, dan kunnen ze dat precies zien aan mijn houding of gezicht. Per dag zijn er verschillende begeleiders, maar het team is niet groot. Een vast stel, dat zijn de gezinsouders en een aantal losse begeleiders. Ik ben superblij. En ik ben super trots op de mensen die hier werken.
Gezinshuis De Dijk is een warme, veilige, prettige plek om te wonen. De begeleiding bestaat uit een echtpaar dat altijd klaar staat, veel aandacht heeft voor de bewoners en warme mensen zijn.
Ik vind het een hele fijne woonplek voor ons kind. Alles vind ik goed. Begeleiding, locatie en de andere bewoners. Ze maken er bijvoorbeeld altijd extra werk van met het eten. Ze kiezen een land uit en gaan uitgebreid koken, samen eten ze dit dan op aan de gezellige grote tafel. Als er extra hulp nodig is, dan schakelen ze dit in. Er komt dan hulp vanuit de organisatie.
Het Kompas is een veilige plek. Onze zoon kan zich ontwikkelen en krijgt alle hulp en begeleiding die nodig is. Afspraken die gemaakt worden, worden nagekomen.Voor ons een geruststelling dat onze zoon zo’n veilig thuis heeft gekregen.
Mijn zoon is 1 van de eerste die 10 jaar geleden bij de Karmel is komen wonen en wij hebben nooit een negatieve ervaring gehad met het wonen (De Deel), werken, personeel en of de directie. Sterker nog.. Mijn zoon is dankzij hun een geweldige vent geworden en daar ben ik hun erg dankbaar voor! Alles draait daar op rolletjes en alles word altijd volgens de regels gedaan en als er een vraag/zorg was dan werd deze altijd netjes en met respect uitgepraat en/of opgelost. Wat er gezegd en geschreven wordt is totaal niet gericht op waarheden maar op verzinselen de media smult hier van en gaat over lijken.. alles voor de verkoop! Al deze negatieve verhalen en mededelingen komen voort uit jaloezie en afgunst van een aantal gezinsouders omdat de Hr en Mw Kaptein het financieel goed hebben. De Hr en Mw Kaptein verdienen dit ook, zijn zeer hard werkende mensen met hun hart op de goede plaats en de cliënten staan voor hun op de eerste plaats. Ik wilde u dit graag mededelen en weet ook dat meerdere ouders dit met mij eens zijn. Hopelijk draagt mijn mail wel bij aan een betere en positievere kijk/beoordeling van “de Karmel” Het is echt een super organisatie die zijn stinkende best doet voor zijn cliënten en diens ouders. Maar die gewoon ten gronde wordt gericht door afgunst en jaloezie van een aantal gezinsouders.. Vreselijk! Dus wat ons betreft krijgt “De Karmel” van ons nog steeds alle lof en een dikke 10!
Wij bestaan uit drie gespecialiseerde onderdelen in de regio Gelderland. Betrokken zorgaanbieders met een duidelijk doel.